Zara a Bershka španělský prêt-à-porter

Evropské značky oblečení Zara a Berskha jsou pravděpodobně s H&M a Mangem jedněmi z nejúspěšnějších současných módních značek. Mnoho lidí, kteří si jejich zboží oblíbili netuší, že všechny jsou ve vlastnictví jedné obchodní společnosti jménem Inditex, která vznikla z úplně z malé španělské rodinné firmy a vynesla k pohádkovému jmění skromnou a pracovitou dámu Rosalíu Meraovou a jejího manžela Amancia Ortegu.

Ano, tato pohádka možná může připomínat Coco Chanel. Přesto je strategie společnosti Inditex postavena na zcela jiných principech, ve kterých spočívá její současný úspěch.

Zara i Bershka se soustředily především na to co chtějí zákazníci, pozoruje již živoucí trendy a ty následuje, místo toho aby se stala tím, kdo trendy nejdříve představuje na módních molech a následně se je snaží zákazníkům prodat. Výlučné postavení designéra ve světě módy, jako někoho, kdo nám cosi s piedestalu vlastních představ diktuje, jakoby se stávalo ve stále globálnějším světě přežitkem. Se svou masivní světovou sítí obchodů a velmi efektivním marketingem, který se snaží být lidem co nejblíže patří k bestsellerům.

O spojení designérů Zary se zákazníky svědčí fakt, že jsou nepřetržitě všemi obchody v síti informovány, které výrobky se prodaly. Tyto údaje vyhodnocují a mohou tak mít velmi jasnou představu o přáních zákazníků. Pokud se konkrétní výrobek do týdne neprodá, je z obchodu stažen a nahrazen novým. Tato výrobní kontinuita také zaručuje exclusivitu výrobků, ty jsou totiž vyráběny v omezeném počtu a pokud se prodají vymýšlí se nový design.

Obchody Bershka jsou naprosto přizpůsobeny teenage módě a trednům. Regály jsou plné street módy, návštěvníkům obchodů jsou promítány videa, mohou poslouchat CD a prohlížet časopisy.

Troufám si, říct že tyto značky mají i v dnešní, z obchodního hlediska nejisté době velmi značný potenciál a díky jejich zákaznicky vstřícnému přístupu o nich ještě uslyšíme.

Nakupujete v obchodech Zara a Bershka, nebo máte raději Mango či H&M? Napište nám svoje postřehy.

Foto zdroj: www.zara.com, www.bershka.com, www.novysmichov.eu

.


Klikněte zde

Módní trendy jaro 2011